Klasyfikacja reklam innowacyjnych ogólnodostępnych w przestronnie pojętym marketingu internetowym
Rynek agitacji internetowej jest ciężki do jakiegokolwiek rozdzielenia, tak by było możliwe precyzyjne przedstawienie wszystkich jego rodzajów. Powinno się przyjąć do informacji, że marketing wirtualny jest poskładany z tak ogromu szczegółów, że aż ciężko przestawić wszelakie składające się na niego komponenty. Dodatkowo, wielokrotnie rodzaje marketingu wirtualnego ogólnie się zlewają. Lata w jakich nasz Internet był jedynie suplementem, już od jakiegoś czasu odpłynęły. Obecnie jednostki, jakie dopiero rozpoczynają myśleć o agitacji internetowej, winny mieć na koncentracji, że start już od jakiegoś czasu się rozpoczął a równocześnie posiadają spory dystans do nadrobienia. Na starcie uchwyćmy pod lupę początkową z części marketingu internetowego jakim jest widoczna agitacja internetowa. Odbiorca tego rodzaju reklamy powinien zinterpretować ją jako przekaz promocyjny.
Jednakże winna ona posiadać właściwie zrozumiałe w przekazie informacje. Jednak jawna promocja jest rejestrowana wielokrotnie jako bilbord nie promocyjny. Bezwarunkowymi zaletami reklamy otwartej to rozległy zasięg, dokładna kontrola, sporo możliwości transferu graficznego, prędki upragniony efekt w percepcji a ponadto ułatwia doskonalszą kontrolę nad wprowadzanymi zmianami w akcji, a tym samym weryfikację nad opłatami.
Wadą tego rodzaju marketingu wirtualnego którym jest otwarta reklama internetowa to kreowanie się świadomości krytycyzmu u klienta, co oznacza, iż konsument powiększa swoją wytrzymałość na przekaz i informacje w niej upowszechniane.